sâmbătă, 8 octombrie 2011

Casă la Văratec


casa la Varatec, originally uploaded by serni.

Ei și uite așa ne-am întors pe la cășile noastre după lungi călătorii de traversare de la vest la est și viță-vercea a Europei.

Am găsit România mai bine ca anul trecut, vorbind din punct de vedere economic.
Se contruiește peste tot iar când construcțiile răsar parcă peste noapte într-o țară e semn bun.

Doar oamenii i-am găsit mai stresați decât anul trecut.
Este efectul capitalismului, tovarăși, și nimic altceva!
Mi-aș dori să pot să îi fac să vadă asta pe toți cei pe care i-am întâlnit.
Mi-aș dori să văd românii bucurându-se din nou de viață fără să se îngrijoreze de situația economică, conducătorii tembeli, ziua de mâine și alte mii de lucruri asupra cărora, de fapt, nu au control.

Trăiesc acum într-o societate care cu ceva zeci de ani înainte a trecut deja prin acest proces și care a dezvoltat în timp metode de supraviețuire. Zic bine "supraviețuire" fiindcă dacă e să lași stresul să îți conducă viața nu mai ai mult de trăit sau ce rămâne din tine nu mai are o viață frumoasă.

Dar am credința că românii vor învăța și ei curând arta supraviețurii în condiții de stres. Că dacă e să ne gândim bine suntem maeștri în suferință și acceptare - vezi Miorița.

O metodă simplă să te deconectezi este să petreci mai mult timp cu tine însuți, cu adevăratul tău eu.
În condiții de stres această legătură se pierde fiindcă ajungi să te gândești mai mult la viitor - slujbă, copii, economie, cont la bancă etc - decât la prezent.
Această metodă simplă de de- sau mai bine zis re-conectare este să te oprești pentru câteva secunde, în diferite momente ale zilei, din ceea ce faci automat/de obicei și să te re-poziționezi în prezent: vezi cerul albastru și păsările zburând, auzi sunete de pe fundal, un râs de copil, simte vântul pe față și netezimea pielii, orice te face să îți spui: hei, eu exist acum, sunt viu acum și mă bucur de viață așa cum e ea.

Niciun comentariu: